מרקטפלייס של יוצרי תוכן בשירות הקמפיין שלכם: המהפכה בשיתופי פעולה ממותגים

הקשב של הצרכן הוא משאב נדיר - מותגים מחפשים כל דרך אפשרית להגיע לקהלים רלוונטיים בצורה אותנטית ומשכנעת. כניסתם של יוצרי התוכן לחזית השיווק הדיגיטלי יצרה הזדמנות עצומה, אך גם אתגר מורכב: כיצד מוצאים את השותפים הנכונים ביותר מתוך מיליוני חשבונות?

מטא, חברת האם של פייסבוק ואינסטגרם, מציעה גם בישראל פתרון אלגנטי לשאלה זו – Creator Marketplace (מרקטפלייס יוצרי התוכן). כלי מובנה, די מהפכני, המאפשר למותגים לקפוץ היישר לתוך בריכת הכישרונות של אינסטגרם (ובעתיד גם פייסבוק) ולבחור את יוצרי התוכן האידיאליים לקמפיין שלהם באמצעות סינון חכם ומדויק.


מארק עובד עבורכם בשיווק
תגידו שלום לעובדי השיווק החדשים שלכם מבית מטא

קץ לניחושים: נתונים במקום פניות קרות, משפיענים אאוט, משפיעים אין!

בעבר, שיתוף פעולה עם יוצרי תוכן דרש מותגים, סוכנויות שיווק ומשווקים לפנות ב"די.אם" (הודעה פרטית) לעשרות או מאות יוצרים, לבזבז זמן יקר על מו"מ ובעיקר – לנחש. הנתונים שהיו זמינים למותג היו בדרך כלל שטחיים: מספר עוקבים, שיעור מעורבות כללי, ותחושת בטן.

ה-Creator Marketplace מחולל שינוי יסודי בתהליך הזה. הוא הופך את כל מנהלי הקמפיין ל"ציידי כישרונות" חמושים במידע פנימי:

  1. סינון מבוסס קהל: במקום לחפש יוצרים רק על סמך נושא התוכן שלהם, המותגים יכולים לסנן יוצרים לפי נתונים דמוגרפיים מדויקים של הקהל שלהם. לדוגמה, חברת קוסמטיקה יכולה לחפש יוצרת תוכן שהקהל שלה מורכב מנשים בגילאי 25-35, המתגוררות במרכז, ומתעניינות במוצרי יוקרה – נתונים שאותם מספקת אינסטגרם ישירות מהמערכת שלה.

  2. נתוני ביצועים אמיתיים: המותג מקבל גישה לנתונים אמינים אודות הביצועים של היוצר, כולל טווח הגעה ממוצע, שיעורי מעורבות עדכניים וסוגי שותפויות קודמים. זה מבטיח שההשקעה תופנה ליוצרים שבאמת יכולים לייצר תוצאות.

  3. ניהול קמפיין מרוכז: כל התקשורת – משליחת בקשת שיתוף הפעולה, דרך הצגת בריף (תקציר קמפיין) מפורט, ועד ניהול המשא ומתן – מתבצעת בתוך פלטפורמה אחת ב-Meta Business Suite. זה מייעל את התהליך ומאפשר למותגים לנהל עשרות שיתופי פעולה במקביל.

היתרון למותג: יעילות והתאמה מושלמת

השירות החדש משנה את הדינמיקה בין המותג ליוצר:

  • התאמה גבוהה יותר: במקום לחפש את היוצר הפופולרי ביותר, המותגים יכולים להתמקד בהתאמה הקהילתית (Audience Fit). קמפיין שמדבר ל-50,000 עוקבים מדויקים ורלוונטיים יכול להיות אפקטיבי יותר מקמפיין שמגיע ל-500,000 עוקבים לא רלוונטיים.

  • הגדלת חשיפה ממומנת: לאחר שהיוצר פרסם את התוכן, המותג יכול להשתמש ב"שותפויות ממומנות" (Partnership Ads) כדי לקדם את התוכן של היוצר ישירות דרך מנהל המודעות של מטא. זה מאפשר להגדיל באופן דרמטי את החשיפה של התוכן האותנטי הזה, תוך שימוש בכלי המיקוד המתקדמים של פייסבוק ואינסטגרם.

  • אוטנטיות מובנית: יוצרי התוכן שמצטרפים למרקטפלייס מציגים את תחומי העניין המועדפים עליהם, מה שמבטיח שהם ייבחרו לשותפויות שבאמת מתאימות לאופי שלהם ולקהל שלהם, ובכך שומר על האותנטיות של המסר.

ה-Creator Marketplace של מטא הוא יותר מכלי חיפוש; זוהי הצהרת כוונות. הוא מסמן את המעבר הרשמי של עולם השיווק המשפיע (Influencer Marketing) מניחושים מבוססי פופולריות למדע מונע-נתונים. עבור מותגים שמחפשים להגביר את החשיפה ברשתות אינסטגרם ופייסבוק, להגיע לקהלים חדשים, ולייצר תוכן ממותג ואותנטי – המרקטפלייס הוא הפלטפורמה האולטימטיבית לבניית הקמפיין הבא. זהו המקום שבו האותנטיות של יוצרי התוכן פוגשת את הדיוק של נתוני הענק של מטא.

ההשקה של חיפוש משפעינים כדי לאפשר שת"פ מתוך הרשת, אינו חדש. הוא הושק בצורה יחסית שקטה באוקטובר 2024 בישראל, בזמן שהיינו עסוקים בליקוק הפצעים הפתוחים של מלחמת ה 7.10/חרבות ברזל והאגרסיביות הגואה של החות'ים והאיראנים כלפי ישראל. עתה, כשהשווקים חוזרים לפעילות תקינה, אירועי ה Shopping IL ופלטפורמת חיפוש המשפעינים של מטא/פייסבוק/אינסטגרם, שוב חוזרים להיות כלים שמישים להגדלת חשיפה ומכירות באתרים ישראלים.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אופטימיזציה אורגנית לתוכן עבור ChatGPT Search: מדריך מקיף

נגישות אתר מקצועית - כל מה שצריך לדעת על תהליך וחוק ההנגשה של אתרים בישראל