טכנולוגיית פלאש תמות בחמש השנים הקרובות ותוחלף על ידי סילברלייט של מייקרוסופט..או שלא.

כבר חצי שנה אנחנו שומעים קולות מחברת התוכנה הענקית מרדמונד, כאילו יש להם את הדבר הבא שעומד לזעזע את הרשת. אז אחרי השקה מהירה של עשרות שירותי Live כמאבק ראש בראש בשירותי גוגל השונים, מייקרוסופט מוציאה את סילברלייט מגירסת הבטא ומורידה כפפות מול אדובי-מקרומדיה. פלאש – סילברלייט, סיבוב ראשון. דינג דינג דינג!!!!

טכנולוגיית סילבר-לייט (Silver Light 1.0) יוצאת לדרך

אתמול, ה 4.9.2007 יצאה טכנולוגיית סילברלייט – SilverLight מבית מייקרוסופט לאוויר, אחרי שלבי בטא בהם התנסו משתמשים ומפתחים בפיקוחה של החברה שעדיין יכולה להגדיר את עצמה כחברה הגדולה בשוק. הטכנולוגיה אמורה, כך מקווים וחוזים במשרדי היורשים של ביל גייטס, להגיע לכל בית וקצה ממוחשב במהירות, תוך שהיא מגיעה ל 200 מיליון הורדות בחצי השנה הקרובה.

כבר היום ניתן לראות ברחבי הרשת, מספר שימושים מרהיבים לטכנולוגיה זו, אך כאמור, תדרשו להוריד את התוסף, ממש כפי שעשיתם בפעם הראשונה שנתקלתם באתר המכיל אובייקט פלאש.

אדובי נוקשת ברכיים וחוששת על הבן האהוב - פלאש

הכלי הדומיננטי ביותר כיום ברשת, לעסקי ויזואליות קלילה ומשלימה לאתרים, הנו כאמור טכנולוגיית/מוצר בשם 'פלאש' – Flash מבית מקרומדיה שנקנתה על ידי חברת אדובי – Adobe (יצרנית ומשווקת Adobe Reader המאפשר קראית מסמכי PDF). הטכנולוגיה החדשה מבית מייקרסופט אמורה להתעלות על פלאש במגוון תחומים ופרמטרים והיא מיועדת לשילוב נתונים, כוחות ומידע ממספר מגוון ורחב של מקורות.

חברת אדובי שמודה כי ברכייה נוקשות זו בזו (שהרי מעטים הם התחומים אליהם נכנסה פייקרוסופט ולא התשלטתה על השוק בתוך מספר חודשים/שנים) והיא כבר הוציאה תוסף שנקרא מוביסטאר – כוכב סרטים, המאפשר לגירסה 9 (האחרונה) של טכנולוגיית 'פלאש', להציג שידורים באיכות צפייה גבוהה – HD, High Definition, ממש כפי שטכנולוגיית סילברלייט מאפשרת כברירת מחדל.

Moonlight – אור ירח (מונלייט): פלאש לאתרים מבוססי לינוקס בחסות נובל?

חבילת פיתוח כפי שרק מייקרוסופט יודעת להשיק יחד עם הבטחה לניצול משאבים חכם, יעיל ועדכני, מאשרים כי מדובר באמת בשינוי כיוון והתקדמות. כמו כן, מייקרוסופט מציגה את הטכנולוגיה תוך התאמה למערכת ההפעלה שלה ומערכת ההפעלה של מקינטוש. כמו כן, עובדים במקביל על סביבת פיתוח (שתושק בחודשים הקרובים) בשם Moonlight – אור ירח (מונלייט) שתבטיח את אותן יכולות על גבי מערכות הפעלה מבוססות לינוקס, בשיתוף חברת נובל.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה לעשות עם סיומת פורנו ואיך זה קשור למותג שלך XXX

השקת מערכת פירסום במנוע החיפוש של מייקרוסופט

היתרונות של קידום אתרים אורגני לעסקים במצב מלחמה