מיתוסים בקידום אתרים/SEO - מאט קאטס מסביר את הדרישות של גוגל

מיתוסים קידום אתרים גוגל
גוגל מציעה לבעלי אתרים ומקדמי אתרים את סט הכלים - Google Webmaster Tool שמאפשרים לעשות אוטנתיקציה בסיסית מול גוגל, לקבל מידע ונתונים על חשיפות וביצועי האתר ועוד. במסגרת אותם כלים, מפיצים הצוות הגוגלי ובראשו מאט קאטס, את משנתם בסירטוני יוטיוב קצרים ששופכים קצת יותר אור על הצורה שבה גוגל מקווה לראות את הרשת מתפתחת או במילים פחות מכובסות - מה צריך לעשות בשביל להגיע למיקומים גבוהים בתוצאות חיפוש.

מיתוס 1:
בקוד המקור, צריך לצמצם רווחים ושורות 'לבנות'.
האמת?
לא נכון. אומנם יש מספר מקודדים ששמים בראש קוד המקור 60 שורות לבנות (כדי שאם תנסו לראות את קוד המקור תחשבו שאין שם כלום) שגוגל לא אוהב, אבל כל עוד אין שטחים לבנים מוגזמים, אין שום סיבה שגוגל תעניש או תעריך פחות קוד מסודר עם ריווח דרוש.

מיתוס 2:
סדר הופעת תגיות הכותרת (הדר - H1,H2 וכו) משפיע על הצורה שבה גוגל מבין את האתר.
האמת?
לא נכון. גוגל יודעת שכ 40% מהאתרים בעולם מכילים שגיאות סינטקס רבות ולכן 'טעות' מזערית כזו לא תשפיע על האתר. גוגל יודעת להבין אילו מהכותרות חשובה יותר על פי המספר ולא המיקום.

מיתוס 3:
דפי מוצרים של אפילייט, נועדו מראש לכישלון בתוצאות האורגניות.
האמת?
לא נכון. אומנם שיכפול תוכן זה משהו שגוגל מזהה, סולדת ואף מענישה עליו, אבל אתר שיציג מוצר אפלייט (קרי מוצר שמופיע באתר או מאות אתרים אחרים נוספים) שסביבו תוכן ייחודי, מועיל, מעניין ושווה קישור חוזר, יתרום לגולש ולכן יוערך על ידי גוגל. בעלי האתר וכותבי התוכן צריכים לתת בדף משהו שאחרים לא נותנים כדי להתבלט.

מיתוס 4:
קידום זה השגת קישורים נכנסים.
האמת?
ממש ממש ממש לא נכון.
ככל שהשגת קישורים הופכת קלה יותר, כך חשיבותה יורדת וכך עולה רמת הניתוח והדירוג של מי הוא קישור מועיל ומי לא. תוכן הוא הבסיס לכל אתר. הטיפוס למעלה בתוצאות הוא קשה, אך ללא תוכן ייחודי הוא כמעט בלתי אפשרי בטווח ארוך.

מיתוס 5:
טבלאות מתו מזמן, עכשיו זה זמן ה CSS.
האמת?
לא נכון. טבלאות או CSS זה משהו שגוגל יודעת לקרוא ומה שמעניין אותה זה למצוא תוכן ייחודי וסיבות להחזיר לשם גולשים או לפחות להציג להם את האופציה כאופציה כדאית (קרי - למעלה בתוצאות החיפוש). CSS הוא כלי מעולה להקל על משקל האתר, אבל טבלאות לא מתו.

מיתוס 6:
כתובות אינטרנט עם מילות מפתח מחזקות עמודים על אותן מילים.
האמת?
חצי נכון.
כן, יש למילות מפתח בכתובת השפעה קטנה אבל לא כזו ששווה לשנות משהו באתר שלכם ובטח שלא להעמיס שם מילות מפתח מה שיכול דווקא לפגוע בדף.

מיתוס 7:
מקף או קו תחתון בכתובת האתר זה אותו הדבר.
האמת?
לא נכון. קו תחתון עדיין (ז"א נתון - מתוך בחירה - לשינוי) לא נחשב כמפריד בין מילים. מקף עדיף.

מיתוס 8:
שתי תגיות H1 באותו עמוד יזיקו לו.
האמת?
לא נכון. אומנם יש כלל שאומר שהמצב האידיאלי הוא שיש כותרת H1 אחת, שתיים H2, שלוש ומעלה של H3 וכן הלאה, עדיין, יש עמודים שבהם אכן דרוש וקביל להשתמש בשתיים ואפילו שלוש תגיות H1 כדי להדגיש חלקים שונים באתר. עמוד שיעמיס כותרות H1, יענש.

מיתוס 9:
רוב הקישורים ברשת עברו לקישורי NoFollow (כאלה שלא מעבירים כוח הלאה).
האמת?
לא נכון. פחות מ 4% מהקישורים ברשת הם קישורים כאלה.

מיתוס 10:
אתר שקיבל קישורי טקסט חזקים ממספר מקורות ושינה כתובת (על אף שימוש ב 301 כדי להורות על מעבר קבוע), מאבד את כוחם.
האמת?
לא נכון. גוגל יודעת להעביר את הכוח של הקישורים האלה הלאה לכתובת החדשה, אבל בכמות מוגבלת, כי בשיטות קידום פסולות מבצעים את השיטה הזו באלפים ובאופן שיגרתי, מקרים בהם גוגל מענישה בסופו של דבר.

מיתוס 11:
הירארכיית האתר חשובה וצריכה להתבטא בספריות כתובת הקבצים.
האמת?
לא נכון. לבינג ויאהו מאד חשוב הסדר בספריות, אבל לגוגל מה שקובע זה עד כמה רחוק/קרוב כל קובץ/דף מה ROOT. לכן, דף מתחתית ההירארכיה הרעיונית שיקבל קישור בולט ואיכותי בעמוד הבית, יכול לטפס מעל דפים ש'מעליו'.

מיתוס 12:
גוגל שינתה את היחס שלה לרשתות חברתיות וקישור מהן כבר לא נחשב לקישור כמו ממקור אחר.
האמת?
לא נכון. ב 2009 הצהירה גוגל שאין כל שינוי וכ 300-400 שינויים כלליים שהיא עושה בשנה לגבי צורת ניתוח הקישורים היא שיוצרת השפעות שונות למקורות קישורים שונים. לראת סוף 2010 תיקנה גוגל את ההצהרה הזו והבהירה (כמו גם בינג) שלקישורים ה'חברתיים' יש אפקט אחר. אחד הדברים החשובים להבין הוא שגוגל כמו בינג מתייחסים רק לקישורים מתוך דפי מעריצים (לפעמים גם קבוצות) והם מנסים להבין מה ה'סמכות' של המקור המקשר ביחס לשאר המקשרים מתוך אותה רשת. בבינג אפילו ממשיכים לפרופיל האישי של המקשר ומנסים לתת לו דירוג כדי לדרג מדויק יותר את הכוח שקישור שלו אמור לתת.

מיתוס 13:
לא צריך יותר מפת אתר ויזואלית.
האמת?
לא נכון. גוגל אומרים שצריך מפת אתר ויזואלית כיוון שהיא עדיין כלי טוב וברור לגולש ולמנועי חיפוש כדי להבין על מבנה האתר ותכולתו. מפת אתר ויזואלית היא מפת פיזור הכוח של דפי האתר ולכן צריך לעשות בה שימוש מושכל (כולל פיצול).

מיתוס 14:
גוגל שונאת מקדמי אתרים.
האמת?
לא נכון, היא אפילו עוזרת להם (בכלים, בלוגים, כנסים ופירסומים כמו זה) מתוך מטרה שאם רוב האתרים ינוהלו בידי אנשי קידום עם כוונות וביצועים טובים, הרשת תהייה טובה יותר, נקייה יותר, יותר משתמשים יהיו בה והם יחפשו ב....גוגל, כך שזה אינטרס טהור ועיסקי יחד.

מיתוס 15:
תוכן אוטומטי זה רע.
האמת?
לא נכון. סקריפטים שבונים אתרים שלמים של תוכן מיובא, משוכפל לא מקבלים יחס טוב מגוגל, אבל אתרים עם תוכן מקורי, מועיל שאליו מתווספת בצורה אוטומטית תכנים בצורה ייחודית, לא צריכים לחשוש מהאוטומציה הזו.

מיתוס 16:
אסור למכור קישורים.
האמת?
לא נכון. אפשר למכור קישורים (בהתאם לחוק - בארה"ב לדוגמא, חייבים להצהיר שזהו קישור ממומן וכד) כל עוד לא מדובר על קישורי טקסט חסרי NoFollow שנועדו לקדם בתוצאות החיפוש.

מיתוס 17:
אתרים יכולים לרוץ על שרתים לא יציבים.
האמת?
לא נכון. עד יום/יומיים של נפילות פעם בתקופה, לא יקרה כלום לדירוג האתר. אבל אם גוגל רואה שאתר לא זמין ומגיעה מספר פעמים נוספות ומקבלת שגיאת שרת, הדירוג יתחיל להיפגע עד הסרה מלאה מהאינדקס.

מיתוס 18:
Page Rank /פייג' רנק הוא דירוג האתר בעיני גוגל.
האמת?
לא נכון. פייג' רנק מצביע על פופלאריות, קרי כמות קישורים. אם תסתכלו שוב על מיתוס מספר 4, תבינו שחשיבות הפייג' רנק יורדת (וכבר ירדה המון בשנים האחרונות).

מיתוס 19:
בעזרת קובץ רובוטס אפשר להדגיש לגוגל מה לאנדקס בזמנים משתנים.
האמת?
לא רצוי. אפשר לעשות את זה (אם לדוגמא יש לכם חדשות, אז מנטרלים את כל שאר האתר ומאפשרים רק את החדשות), אבל זה לירות לעצמכם ברגל. התשמשו בקישורים מעמוד הבית, מפת אתר XML וויזואלית להדגיש חלקים מסוימים.

מיתוס 20:
ענן תגיות תורם לחיזוק האתר במיקומי התוצאות.
האמת?
לא נכון. ענן תגיות הוא רשימה של עוד קישורים כשאר הקישורים בעמוד. הוא היה מאד טרנדי למשך מספר שנים וכל עוד הוא במינון קטן, מדויק ומועיל, הוא טוב. מעבר לזה הוא יכול להזיק.

מיתוס 21:
לותק הדומיין אין השפעה.
האמת?
לא נכון. הותק וההיסטוריה מאד משפיעים על הצורה בה גוגל מנתחת אתרים. כלל אצבע - דומיין שאתם עומדים לקנות, שהיה 'באוויר' ואינכם מוצאים אותו גם בחיפוש כתובתו, כנראה חטף עונש בשלב כלשהוא בחייו והוא סכנה לעסק חדש.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה לעשות עם סיומת פורנו ואיך זה קשור למותג שלך XXX

השקת מערכת פירסום במנוע החיפוש של מייקרוסופט

היתרונות של קידום אתרים אורגני לעסקים במצב מלחמה