העצות הכי טובות שתקבלו בנושא קמפיין ממומן PPC - גוגל אדוורדס, פייסבוק, וואלה

המשמעות של קמפיין מתגלגל היא שיפור תוצאות תמידי
שלוש מערכות פירסום מקוון בשיטת תשלום עבור קליק, פועלות כיום בהצלחה בישראל - גוגל אדוורדס, שנחשבת לטובה בעולם, פייסבוק - כוכב עולה בשמי ה PPC עם אפשרויות חיתוך והכוונה לקהל יעד מפולח ומערכת Advantage של וואלה לפירסום במנוע החיפוש שלה/תוכן בפורטל. מערכות פירסום מקומיות כמו נטו, מרלין ודומותיהן, מנסות ולא מצליחות על פי רוב הדיווחים לתת את האפקט ששלוש הגדולות נותנות, אולם יש לציין שהן נפוצות, יציבות, תומכות ופשוט עובדות טוב. להלן מספר טיפים מרכזיים וחשובים בניהול קמפיין ממומן.
פייסבוק:
1. תכוונו לקהל היעד. זה אולי נשמע בסיסי לכל מי שעוסק בשיווק, אולם פייסבוק לא מבליטה את האפשרות הזו כראוי. בכל מודעה/קמפיין אפשר להגיד מי קהל היעד שלכם. עליכם להכיר אותו בשביל להבין איפה הוא עשוי להימצא ומה הוא עשוי להעיד על עצמו ברשת חברתית שמטרותיה הן עסקיות, חברתיות ומשפחתיות (בסדר הזה).
2. לעולם אל תעלו מודעה אחת בודדת. תמיד תגוונו אותה לפחות לעוד העתק דומה אך לא זהה. תמחרו אותן שונה ותקבלו תמונת מצב תוך חמישה עד חמישה עשר ימים.
3. מכוונים לעולם? אל תשכחו את כל המדינות דוברות האנגלית. בויקיפדיה יש מאמר מקיף וטבלה ישרה ולעניין שאומרת באילו מדינות אחוז דוברי האנגלית עולה על 50, קרי - שווה לפרסם! קחו בחשבון שאינדונזיה, כווית, בחריין, בוסניה, מלזיה, ודרום אפריקה, שולחות לא מעט תנועה, אך היא ברובה עוקצים מקוונים ונסיונות גניבה. השתמשו בכלים מקצועיים לפילטור אבל זה כבר נושא למאמר נפרד.
4. אנשים לא אוהבים פרסומות, נקודה. זו הסיבה העיקרית ששינוי התפיסה שהביאה איתה גוגל, עם מערכת פירסום טקסטואלית, עשה מהפך בעולם הפירסום וכיום כל מערכת מקוונת מכוונת, לפירסום מבוסס טקטס. בפייסבוק, נורא קל לעלות תמונה מגניבה וטקסט קורץ שאחר כך נראה זול ועלוב, ישן ושמרני. לגוגל יש מערכת איכות מעמיקה, לפייסבוק יש בדיקה שטחית שאתם לא קוראים להפלתו של אובמה ועוד שניים שלושה איסורים קטנים. אז האחריות נופלת עליכם. ריסון.
5. המודעה מתפקדת טוב? שכפלו אותה, הקפיאו את המקורית והציעו על השיכפול 75% מהמחיר שהייתם מוכנים לשלם. בידקו את הביצועים לאחר 5-15 ימים ובידקו בעזרת הדלתא את הכדאיות.
גוגל/וואלה (הרוב רלוונטי גם לפייסבוק):
1. הרחיבו את מילות המפתח שלכם מעבר לביטוי המדויק. כך תתנו מענה לביטויים מורכבים שלא חשבתם עליהם וגם, תקבלו תנועה גדולה שקשורה בהכרח למילים שלכם וממנה תוכלו להפיק מסקנות על מה באמת אנשים מחפשים ורוצים למצוא.
2. השתמשו בצורת היחיד והרבים. כל סיומת/פתיח שאתם משתמשים בו, השמישו גם בהטיית המינים/יחיד רבים. לדוגמא - על הביטוי הבסיסי 'גרביים', ניתן להוסיף סיומת תיאור כמו 'יפות' ואז בנוסף ל'גרביים יפות' אל תשכחו את 'גרב יפה'. אותו כנ"ל לגבי סיומות של לוקאליזציה - על הביטוי הבסיסי קונסולת משחק זולה בתל אביב, הוסיפו קונסולות זולות בתל אביב.
3. חובה להשתמש במילות מפתח נגטיביות/שליליות, שהן ההוראה למעכת הפירסום, מתי לא לפרסם את המודעות שלכם. כך תחסכו כסף וביצועים לקויים. מילים כמו 'חינם', 'תמונות', 'פורום', הן דוגמא מעולה למילים שכאשר הן מצטרפות לחיפוש של הגולש/ת, הם לרוב מצביעים על כך שאין כוונה אמיתית לרכוש מוצר, אלא לקבל מידע. מומלץ להשתמש במילים כלליות לרמת הקמפיין ובמילים ספציפיות ברמת קבוצת המודעות, בעיקר בשביל לדאוג שקבוצה אחת לא תפגע בביצועי השנייה. אם לדוגמא אתם מפרסמים שירותי עיצוב גרפי, מומלץ להימנע מכל מחפשי העבודה למינהם על ידי הכללת המילים - קורות חיים, דרושים, דרוש, עבודה, גיוס, מגייסים וכד'.
4. תנו עדיפות לביטוי המדוייק. ביטוי רחב כמו 'חנות חולצות בתל אביב', יכול להביא את הגולש לחנות החולצות שלכם באינטרנט, אבל אם תיקחו את הביטוי ותהפכו אותו לביטוי מדויק ועליו תתנו את התימחור הגבוה, תוכלו להבין מה בדיוק הגולש רוצה ולתת לו דף נחיתה תל אביבי מדוייק.
5. השתמשו בנתוני הגלישה והשימוש באתר שלכם. גולשים שהגיעו לחנות המתנות שלכם על ידי 'מתנות מיוחדות', יגלשו למתנות המיוחדות שלכם ואתם פשוט תקבלו מהם את המידע שאומר לאן להפנות את הגולש הבא שמחפש מתנות מיוחדות.
6. הפרידו בין קמפיין תוכן לקמפיין חיפוש. ההבדל הוא הפלטפורמה בה מוצגות הפירסומות. קמפיין תוכן יציג את המודעות שלכם באתרים המציגים פרסומות מבית גוגל אדסנס (שותפי תוכן של גוגל) וקמפיין חיפוש יציג את המודעות בתוצאות החיפוש של גוגל. הראשון נחשב לזה שהינו בעל אחוז ההמרה הנמוך יותר. כמו כן, בקמפיין תוכן, תוכלו לכלול מילים של מוצרים משלימים לדוגמא, מה שלא תרצו לעשות בקמפיין חיפוש, כדי שלא להטעות גולשים. לעומת זאת בקמפיין חיפוש, אפשר ורצוי לכלול מותגים ומתחרים, בעוד שבקמפיין תוכן לא.
7. הקימו קבוצת מילים ייחודית ל 5-10 המילים המרכזיות שלכם, אלו שמביאות הכי הרבה תנועה/לקוחות. בקמפיינים של אלפי מילים הטיפ לא רלוונטי, אז פשוט תשמרו על רמת גמישות גבוהה, במיוחד באיזור המילים החזקות - הגמישות היא האפשרות לשחק במילים, במודעות, בדפי הנחיתה וכו.
8. בקמפיין תוכן כאמור, ניתן ורצוי לכלול שמות מוצרים משלימים ומילים שמשלימות את ה'תמה', הנושא המרכזי (ממנו נובעים ביטוים טקסטואלים רבים) של השירות שלנו. אם לדוגמא אנו מוכרים לילה זוגי בצימר רומנטי, עלינו לכלול בקcוצת המודעות את כל המילים שמתארות מתנות, מתנות רומנטיות, רומנטיקה - במישור העסקי בלבד ונופשים קצרים.כך נוכל להבטיח את הופעת המודעות בכל אתר רלוונטי. השתמשו כמובן ביד נדיבה בפילטר האתרים שאומר במערכת גוגל אדוורס באילו אתרים לא להציג את הפירסום שלכם וזאת על פי איכותם וביצועי העבר שלהם.
9. תלמדו את השפה הרלוונטית - לכל מילה, ביטוי, תחום עיסוק ו'תמה', יש את הביטויים שלה, הסלנג שלה והדרך שבה אנשים שאמורים להגיע אליכם, מחפשים/מתנהגים ברשת.
10. זה קמפיין מתגלגל! אז אם יש לכם מודעה מוצלחת, זה לא הזמן להישען לאחור ולהיות מרוצים. נסו קריאות שונות לפעולה, ניקוד שונה, אותיות קטנות, גדולות, ביטויים מפתיעים, תחליפו בין השורות, שנו את דף הנחיתה, תנתחו מה קורה ומה טוב יותר.
11. לתזמן מודעות. בגוגל יש כלי שנותן אפשרות תזמון מלאה. עסק מקוון שמוכר כל הזמן, יוכל להתפרש על טווח שעות רחב, אבל אם אתה אינסטלטור ולא מעניק שירותי חירום באמצע הלילה...אל תתפלא אם מתקשרים. בישראל, התזמון מאד רלוונטי באיזור סוף השבוע ובמיוחד באתרים שומרי שבת.
12. אינטגרציה של נתונים - נסו לשלב את הנתונים עם מערכות ה back office של האתר/העסק. בצורה הזו, יוכלו בקלות אנשי המכירות/אתם, לראות את המסלול המלא של הלקוחות שלכם אליכם. ז"א, עם קצת השקעה באינטגרציה, תראו מאיפה הגיע כל לקוח, כמה הוא השאיר אצלכם ואיך הגיע בפעם השניה והשלישית. מתי הוציא יותר, מתי השתלם לכם יותר, או במילים אחרות - מדידת לידים.
13. ניטור. הניטור קריטי להתקדמות של עסק מקוון. בין אם זה קמפיין אורגני ומהלכי SEO ובין אם זה הנושא שעליו אנחנו מדברים - קידום ממומן PPC במערכות כמו גוגל אדוורדס, פייסבוק, וואלה וכד'. ככל שתרבו בניטור (ולא על חשבון ביצועים כמובן!) כך תהיה לכם קלה יותר הפקת המסקנות. מימושן זה כבר סיפור אחר :-)
14. תראו את המתחרים שלכם. מה שברור מאליו בקמפיין קידום אתרים אורגני שכולל SEO באתר ומחוצה לו, נשכח אצל רבים ממנהלי הקמפיינים הממומנים. פעם בשבוע, חפשו את ה 5-10 מילות מפתח המרכזיות שלכם ותעשו צילום מסך של התוצאות. אחרי שלושה חודשים תעיפו מבט על השינוי, על המתחרים, על השינויים שלהם.
15. העצה האחרונה היא החשובה מכולן. אל תחשבו שאתם יודעים הכל. בשביל זה יש לא מעט בלוגים מקצועיים ברשת, מהם כדאי ומתשלם להתעדכן. חפשו אותם.
בהצלחה!
צריכים שירות ו/או ייעוץ לקידום אתר? בניית עסק ברשת? ניהול קמפיינים וחשיפה ברשתות חברתיות? 
פנו אלינו עכשיו!

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה לעשות עם סיומת פורנו ואיך זה קשור למותג שלך XXX

השקת מערכת פירסום במנוע החיפוש של מייקרוסופט

היתרונות של קידום אתרים אורגני לעסקים במצב מלחמה