עדכון חירום - MAYDAY שינוי מיקומי חגורת הבטן והזנב הארוך

גוגל MAYDAY עדכון תוצאות
רגע לפני השקת קפאין בוחרת גוגל לעדכן את אחד החלקים היותר נחקרים בתחום החיפוש - הלונג טייל, הזנב הארוך. הזנב הארוך הוא אותם חיפושים בני 3 מילים ומעלה, שמאפשרים לנו להבין בדיוק מה רצה הגולש ולגוגל, להציע את התוצאות הכי רלוונטיות. אותו זנב ארוך אחראי על רוב התנועה ברשת ממנועי חיפוש ובדרך כלל, על רוב המכירות של אתרי מסחר מקוונים. עדכון MAYDAY ששמו נקבע על פי החודש בו הוא הושק וגם מתוך קריצה לבעלי אתרים בעייתים עם המילה שמסמלת מצוקה - מיידיי. מיידי זה גם השם של האחד במאי ,יום הפועלים וגם קריאת מצוקה. אז מה באמת השתנה ומה צריכים לדעת בעלי אתרים בעקבות העדכון?


העדכון החדש של גוגל, הכולל אלמנטים מתוך קפאין, גירסאת הניסוי של גוגל שתושק בקרוב עם המון חידושים ודרך דירוג שונה, אמור להבין יותר טוב את החיפושים הארוכים שלכם.


מה זה הזנב הארוך ומה זה חגורת הבטן?


חגורת הבטן זה ביטויים מתחום העיסוק של האתר שלכם, בני 2-3 מילים. קליעה לחגורת הבטן של מילות המפתח שלכם, תאפשר לקלוע לטעמו ולחיפושיו של הלקוח הפוטנציאלי. ביטויים בני שלוש מילים ומעלה, כבר מתחילים להיכנס לקטגוריית הזנב הארוך. הזנב הארוך מתואר במחקרים שונים דווקא בצורה הכי פשוטה - מחוץ לרשת ובישראל: עד סוף המאה הקודמת, ראו רוב האנשים ערוץ אחד וחצי והדעות כאן היו חצויות בין שתי מפלגות, ימין ושמאל. היום, הרבה יותר אנשים רואים הרבה יותר ערוצים ושידורים, אבל רק קצת מכל אחד. הדעות והרוח הפוליטית, גם היא התפזרה לכל כיוון. כבר אין ימין ושמאל מובהקים. פלורליזם של דעות קוראים לזה. בשנתיים האחרונות יש נסיון להעלים את חגורת הבטן מלקסיקון קידום האתרים, בעיקר בגלל כניסה מאסיבית ומבורכת של נשים לתחום ורגישותן לנושא. זנב ארוך? מקובל :-)


חשוב להבין מעדכון MAYDAY האחרון:


1. ביטויים בני שלוש ארבע מילים, מתוך טקסט של שלוש מאות מילים (ממוצע כמות המילים בדפי האינטרנט של שנת 2005) יכולים להרכיב כמות אפשרויות שאין בעולם מערכת מידע שתנהל, אחסן ותאחזר את הכל במהירות. במילים אחרות, עד היום, עם כל חשיבותה של חגורת הבטן והטרנדיות של הזנב הארוך, התוצאות של גוגל מהתוצאה החמישית והלאה, היו סוג של ניחוש מושכל, בחירה רנדומלית.
2. עדכון MAYDAY מחזיר את הכוח שוב לידיים של גוגל ומראה לכל מקדמי האתרים ש'שיטה' לא תעבוד'תעזור מול מנועי החיפוש, לא כל עוד גוגל שם.
3. יאהו השיקו עדכון לא פחות מהפכני יומיים לפני כן. גוגל אוהבת להשיק דברים, גם אם לא מוכנים כתגובה להשקות סרק של אחרים.
4. כמו תמיד, אתר טוב, מקודם טוב. סטיתם? תחזרו!

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

השקת מערכת פירסום במנוע החיפוש של מייקרוסופט

מה לעשות עם סיומת פורנו ואיך זה קשור למותג שלך XXX

איך קידום אתרים SEO תורם לאתרי פינטק וחברות שעוסקות בטכנולוגיות כלכליות