שיווק גרילה נכון ברשתות חברתיות ו-פורומים

שיווק גרילה

1. זיכרו שאתם מייצגים דמות עצמאית/דמות מטעם המותג ולא את המותג עצמו.

2. עוד לפני שפותחים דיונים ו'רעש', רצוי להתחיל בתשובות לשאלות ולהצטרף לאשכולים/פוסטים של אחרים ברשת.

3. עימדו בתנאי האתר. אם מחקו לכם פעילות, נסו לברר עם מנהלי האתר מדוע, להבא לא תישגו שוב.

4. לאחר צבירת 'ותק' עשו שימוש בחתימה אישית שתסביר על יתרונות המותג שאתם משווקים.

5. צרו עניין, העלו שאלות, היו מעורפלים מספיק כדי שאחרים ישאלו אתכם שאלות.

6. פרטו 'אודותיכם' כמה שיותר, כך תוכלו להגיע ליותר קהל.

7. כותרות צריכות להיות מושכות. כאלו שגם אם רואים רק אותן מנותקות מכל הקשר, מעניין ללחוץ כדי לראות את ההמשך.

8. תוצאותיו של שיווק גרילה הן איטיות, קחו זאת בחשבון בפעילות עקבית, מושכלת. מוטב להיכנס לחשבון שלכם לדקות פעם בשבוע מאשר לשעות פעם ביום.

9. רוב הגולשים בפורומים (ו/או מערכות דומות) לא מגיבים, נצלו זאת, את מה שאתם תכתבו הם יקראו. קחו בחשבון את מימד הזמן, אל תשקיעו בפירוט אם אתם מדברים על אירוע נקודתי. זיכרו שגם אחרי שנתיים אנשים יקראו את הדיונים שלכם דרך מנועי חיפוש וכד'.

10. תזכרו שהפורום נמצא ברשת גם אחרי שהדיון בפורום הסתיים, אנשים יכולים למצוא את הדיון. תנסו להיות רלוונטיים גם למי שיקרא אתכם בעוד כחצי שנה.

11. שיווק ברשת הוא (לא) רק טקטס. השתמשו בסירטונים, תמונות וכד'.

12. אם אתם מפיצים לינק פירסומי נטו, לוו אותו בהסבר מדוע כדאי ללחוץ עליו.

13. במערכות רבות ניתן לראות סיכומים של הפעילות שלכם באותה רשת/אתר/פורום. קחו זאת בחשבון, אנשים לא אוהבים לראות שההודעה המרגשת שקיבלו נשלחה גם למיליון יוזרים אחרים...

14. רגע לפני שיגור הודעה/מסר/העלאת קובץ, תינשמו עמוק ותבדקו את עצמכם. לעיתים, לא ניתן לתקן טעויות שעלולות להיות קריטיות.

15. אין צורך לדחוף את המותג בכל הודעה/פעילות, גוונו.

16. אם תשקרו, תתחצפו ו/או תקללו, זה יתנקם במותג שלכם. אם תוקפים אתכם, כמו במציאות, עדיף להתחמק מעימות כי "המלחמה אי ממלכת אי הודאות" (או ככה לפחות מלמדים בבית ספר לקצינים).

17. אפשר להציג יתרונות מול מתחרים, להשמיץ לא.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה לעשות עם סיומת פורנו ואיך זה קשור למותג שלך XXX

השקת מערכת פירסום במנוע החיפוש של מייקרוסופט

היתרונות של קידום אתרים אורגני לעסקים במצב מלחמה