גוגל פועלת לטובת בעלי אתרים המציגים פרסומות לצד תוכן גולשים


רוב בעלי חשבון גוגל אדסנס לא מודעים לאפשרות, שיום אחד הכניסה לחשבון שלהם תיחסם וכל כספם יבלע במרתפי ההיטוריה של גוגל. כן, חופשית וברורה ככל שתהיה, גוגל גם סוגרת לפעמים שערים ולא מספקת מידע. רוב החסימות עליהן דווח בעולם נבעו מחריגה כזו או אחרת של כללי הפירסום, הכללים שאומרים איזה תוכן כדאי/מותר לשים לצד פירסומות ולהיפך. זאת אומרת, שאם נקפיד על הכללים, לעולם לא יסגרו לנו את החשבון? כן, אבל מה קורה אם התכנים שלכם מגיעים מגולשים?



למישהו יש בעיה? מרלין מונרו שוברת ביצה
אתרים רבים מבוססים בימנו על תוכן גולשים. בין אם זה יוטיוב שתלוי בספקי התוכן המצולם או ווינט שרוב העניין שהוא מייצר שייך לחלק הטוקבקים שמתחת לתוכן העצמאי שלו, התוכן העיקרי באתרים הגדולים נוצר בימנו על ידי/בעזרת גולשים. כדי למנוע מצב שבו גוגל סוגרת חשבון גוגל אדסנס, לבעל אתר שתכניו מגיעים מגולשים, מציעה גוגל מספר דרכים לצימצום הבעיות הצפויות:

1. גוגל מצהירה לראשונה שהיא מבינה את המצב - קשה לעבור ולהתאים את כל תכני הגולשים למדיניות שלה.
2. גוגל מבהירה שתוכן לא הולם, מגיע במספר צורות - תמונות, הודעות פורום, תגובות (טוקבקים), קישורים (לינסקים) ועוד. בניגוד למה שחושבים, תוכן 'למבוגרים בלבד' לדוגמא, אינו אך ורק אותן תמונות/וידאו פורנו חושפניים, אלא גם מודעות/קישורים מאסיביים שמטרתם להציג כמות לינקים לאתרי סקס שונים, בכל מחיר, בלי קשר לרלוונטיות.
3. הטיפים מחולקים למניעה וניטור - מניעת סגירת חשבון ומעבר על הכללים בגלל תוכן גולשים וניטור תכני גולשים וסכנות לסגירת החשבון גוגל אדסנס שלכם.

איך מונעים סגירת חשבון בעקבות תוכן גולשים לא הולם?


א. פרסמו מדיניות אתר ('תנאים כלליים') מפורטת ובה ציינו שאין לעבור על כללי הפירסום באתר ויש לזנוח תכנים שמראש מועדים לפורענות. מדיניות שמחייבת את הגולש לפעולה (סימון תיבת צ'ק-בוקס לדוגמא), מזוהה ואף עדיפה בעיני גוגל.

ב. באתרים בהם יש מקום שבו על פי המדיניות מותר להעלות תכנים לא הולמים, הסירו את הפרסומות ודאגו לכך בצורה מבנית. ז"א - לא יופיעו פרסומות במקומות בהם מראש אמור להיות תוכן גולשים לא הולם בעיני גוגל אדסנס. הדבר יעיל לאתרי וידאו, אתרי שידוכים/חנויות שיש להם מחלקות 'למבוגרים בלבד'.
ג. בקשו ממשתמשים לתייג (לשייך תגיות/לסמן) אם התכנים שלהם לא עומדים בכללים מסויימים ואינם שייכם למשפחת התכנים שנחשבים Family Safe.
ד. מומלץ להטמיע פילטרים מוכנים מראש, שיסמנו תכנים כאלה כבעייתים. בפילטר יש לכלול נושאים כמו סקס, סמים, אלימות, גזענות וכד'.ניתן גם להטמיע
ה. הטמיעו אנטי-ספאם-בוט: ספאמבוט הינה תוכנה שמיועדת לעבור באתרים שלכם/פורומים ולשתול בכל מקום אפשרי לינקים וקישורים למקומות שאינכם מעוניינים בהם. הטמעת הגנה כזו תבהיר לגוגל שאתם עושים את המאמץ הדרוש ותאפשר לגולשים להנות מפורומים נקיים.

ניטור - איך מוצאים תוכן בעייתי

א. הקימו מערך שיאפשר לגולשים לדווח על תכנים בעייתיים.
ב. הציפו לבדיקה אנושית עמודים עם הרבה חשיפה.
1. ייתכן והחשיפה נובעת מתוכן מושך, אך כזה שאינו עומד בכללים.
2. ייתכן ושותלי התוכן הלא ראוי רואים בעמוד שכזה כמטרה עיקרית.
ג. חשפו באתר שלכם (או בגוגל, עם אפשרות מתקדמת של חיפוש בתוך האתר שלכם) את המילים הבעיתיות ועדכנו את הדפים הבעייתייים.
ד. צרו מדיניות עריכה מפורטת כדי להשאיר לכם את הפתח של שינוי, עדכון והסרת תכנים בעייתייים.


טיפ אחרון, חביב וישן נושן: התריעו והקפידו שלא לבקש/להציע לחיצה על פרסומות בתמורה כלשהיא. הצעה/בקשה כזו לבדה תבטיח את סגירת חשבונכם.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה לעשות עם סיומת פורנו ואיך זה קשור למותג שלך XXX

השקת מערכת פירסום במנוע החיפוש של מייקרוסופט

היתרונות של קידום אתרים אורגני לעסקים במצב מלחמה