גוגל על אופטימיזציה של תגובות - איך להימנע מלהיחשב כאתר מלא ספאם תוכן?


דוגמא לתגובות ספאם מוגזםבבלוג של הרשמי של גוגל, פורסם פוסט הדרכה לבעלי ומקדמי אתרים, המדבר על תגובות ועל האפשרות (הלא טובה כמובן בכל מידת אופטימיזציה/קידום אתרים שבודקים זאת) שגוגל תזהה את האתר/בלוג שלכם כמקום לתגובות ספאם. איך להימנע ומה לעשות כדי שגוגל לא תתייחס לאתר שלכם כמלא ספאם תוכן.

בתור מקדמי/בעלי אתרים, זה בטח כבר קרה לכם בעבר - אתם קוראים מאמרים או רואים וידאו ברשת ובתגובות, טקסט חסר הגיון/הקשר, תחביר לקוי וכד'. אחת משיטות הקידום והחשיפה הפסולות בעיני מנועי חיפוש (וגורמים רבים אחרים חסרי השפעה אמיתית) הינה 'זיבול'/הספמה - ספאם, תוכן זבל של תגובות, לינקים מקוצרים/מנוטרים והפניות (רידיירקט). המתוחכמות שבתגובות הספאם, יודעות להכיל משפטים הגיוניים ו/או בסיסים כמו 'איזה אתר יפה' כאשר שם המתשמש (שלרוב כולל לינק לאתר), הינו מונח מקצועי שמטרתו להעביר תנועה אל האתר אליו הוא מקשר.

למה תגובות ספאם מזיקות לאתר?

הוספת תגובות מרובות באתרים שונים, כדי להשיג קישורים נכנסים לאתר שלכם, זו פעולה פסולה ומסומנת על ידי מנועי החיפוש, גוגל במיוחד. זו פגיעה אמיתית במאמציהם של אחרים להציג אתר יעיל ומועיל. זו פעולה שמדרדרת בטווח הארוך את איכות אתרי האינטרנט הזמינים לגולשים. לגוגל יש את היכלות לזהות לתעד וגם להעניש, אתרים שגרף הלינקים הנכנסים שלהם, עולה באופן קבוע ומגיע ברובו מאותם מקורות מפוקפקים, גם אם מדובר על אתרים מכובדים שמקשרים אליכם. נכון, בגוגל מודים שהוספת לינק שכזה עשויה בטווח מיידי וקצר להביא תנועה/חשיפה לאתר המגיב, אולם לגוגל יש את היכולת לזהות את הקישורים האלה ולמנות אותם, כך שהם ממליצים בטווח הארוך להשקיע בקידום אמיתי ובשיפור האתר, במקום לנסות להפנות אליו תנועה מריבוי של תגובות ברשת.

קדמו את אתרכם ללא תגובות ספאם וקישורים ממקורות רבים

כדי לשפר את מיקומי וחשיפת האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל, זיבול תגובות זו לא הדרך. במקום זה, נסו לתת לגולשים מה שהם צריכים/מחפשים כמו מידע ייחודי וכלים בלעדיים. כעובדה, גוגל מציינת שתוכן מועיל ומבנה ידידותי למנועי חיפוש (קוד שעבר אופטימיזציה ועומד בסטנדרטים עולמיים), עדיפים על כל שיטת קידום אחרת. כאשר אתם מציגים אתר מושך, הוא ישיג עבורכם קישורים טבעיים שהם הם הקישורים הנחשבים ביותר והאיכותים בעיני מנועי חיפוש.

בתור בעלי/מקדמי אתרים, כיצד נוכל להימנע מתגובות ספאם?

מערכת תגובות/טוקבים ודירוגים של תכנים, הן דרכים מעולות לשתף את קהל הגולשים בפעילות באתר, להשאיר אותם יותר זמן, לגרום להם לחשוב ולהתערב. הקפידו לשמור את המתחם הזה רחוק מג'יבריש, ריבוי קישורים והצפת מילות מפתח טכניות. יש כמה טכניקות שגוגל ממליצה עליהן:

1. אל תאפשר תגובה אנונימית. דירשו לפחות כתובת אימייל.
2. השתמשו ב-קפצ'ה, אותן אותיות מעצבנות שמבדילות בין מכונה לאדם, מזוהות על ידי גוגל ותורמות לרצינות האתר.
3. השתמשו בפרמטר nofollow לקישורים יוצאים מהתגובות (כאשר אתר אחד מפנה לשני הוא מביע אמון באתר המקושר, פרמטר זה מסיר כל הצהרת אמון)
4. בטלו את האפשרות לקישורים פעילים מתוך שדה התוכן של ההערות.
5. נטרלו אינדוקס בעמודי תגובות על ידי קובץ robots ושיטות מניעת אינדוקס דומות (תגיות מטה ייחודיות, מפת אתר מתאימה וכד).

האתר/בלוג שלי מפוצץ בתגובות ספאם, מה לעשות?

כמו בכל דבר בחיים כמעט - זה אף לא מאוחר. אל תתנו לספאמרים להנות מהפגיעות שלכם ולזבל את הרשת. אמצו שיטות אבטחת החלק של התגובות, השקיעו זמן בניקוי התגובות האלו. מומלץ לבצע חסימות גורפות על פי מילות מפתח/גורם שולח ובכך להיפטר מכמויות ספאם גדולות במכה.

שלחתי המון תגובות ספאם באתרים אחרים כדי לקדם את האתר שלי, מה לעשות?

גוגל מציעה מחילה לחוטאים. כדי לנקות אתר מקישורי ספאם, כל מה שצריך לעשות זה להעיף מבט בגוגל וובמסטר טולס וברחבי הרשת, לזהות את אותם מקורות קישור בעיתיים ולבקש מבעלי האתרים הללו להסיר את הקישורים. לאחר מכן, יש להגיש טופס הכללה מחדש (מיועד בעיקר לאתרים ש'עפו' מגוגל בעקבות ספאם תגובות, אך גם לאתרים ש'חטפו' מכה קטנה וביצועיהם בתוצאות של גוגל נפגעו).

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה לעשות עם סיומת פורנו ואיך זה קשור למותג שלך XXX

השקת מערכת פירסום במנוע החיפוש של מייקרוסופט

היתרונות של קידום אתרים אורגני לעסקים במצב מלחמה