לא רק רוסית: קידום אתרים במנוע יאנדקס - Yandex SEO לקהל רוסי

כאשר יאנדקס שולטת על כ 60% משוק החיפושים באוקראינה, רוסיה ועוד 2-3 מדינות בלטיות קוראות/כותבות בכתב קירילי, היא מחליטה להשיק את 'איים' - Islands, המהלך שגוגל עשתה לפני מספר שנים ובמקום לתת תוצאה אחת אחידה, היא הופכת כל מחפש לאי של מידע וצרכים ומנסה לתת לו - מעבר לתוצאות - תשובות. מזכיר קצת את מהלך ההשקה מחדש של 'בינג' בשעתו ואולם מנוע החיפוש של יאנדקס איכותי ומהווה תחרות מהותית מול גוגל. קידום אתרים במנוע החיפוש יאנדקס/Yandex חשוב כמובן לכל העסקים והאתרים במדינות כמו רוסיה ואוקראינה אך חשיבותו גדולה אף יותר במדינות בהן ישנה קהילה רוסית חזקה - כמו מדינת ישראל - ולמרות שרוב מכריע של אזרחי ישראל דוברי הרוסית הינם גם קוראים, דוברים וכותבים עברית, הם נוטים להסתמך יותר (ויותר מבעבר) על מנוע החיפוש יאנדקס.

בשביל לקדם ביאנדקס, צריך להבין במה הוא שונה מגוגל

1. יאנדקס חזק מאד כאמור ברוסיה, אוקראינה, בלרוס (רוסיה הלבנה), קזאחסטן ואפילו פולין וטורקיה.
2. יאנדקס נולד בספטמבר 1997 (שנה לפני גוגל ושנה אחרי שצוות גוגל הודח מצוות מנוע החיפוש של יאהו)
3. יאנדקס מתייחס לאתרים כיחידה שלמה, גוגל פר עמוד.
4. בעוד גוגל נחשב למנוע חזק במציאת מידע, יאנדקס מתעדף תוצאות מכירתיות.
5. העידכונים של גוגל (פנדה, פינגווין) הם למעשה עדכונים בשם AGS ביאנדקס.
6. גוגל הסתמכה שנים על מנגנון ה PR, ביאנדקס זה TIC - Thematic index citation.
7. גוגל מדרגת אתרים מ 0 ל 10, יאנדקס מ 0 ל 10000.
8. קישורים פנימיים לא נחשבים כפרמטר מכריע ביאנדקס.
9. בעוד גוגל מעדכנת את סט התוצאות חדשות לבקרים, יאנדקס עושה את זה פעמיים בחודש.
10. גוגל קוראת בלוג בפוסט תוך שניות, יאנדקס בתוך 10 דקות.
11. יאנדקס מכבדת באופן מלא את קובץ Robots, גוגל ממש לא.
12. התוצאות של יאנדקס שונות מאד פר מיקום. דיוק ביאנדקס = שימוש ב URL (בשם עצמו/סאפיקס/פרפיקס) בשם המקום - מוסקבה, קייב וכד'.
13. הגדרת קהל היעד בגוגל וובמאסטר טולס לא משפיעה הרבה על ביצועי האתר, ביאנדקס זה קריטי.
14. חשוב ולא חשוב:
לגוגל - כותרת ותיאור
ליאנדקס - תגיות H וכותרת
לגוגל - URL בכל מבנה וצורה
ליאנדקס - סטאטי עדיף על דינאמי
לגוגל - URL שכולל מיקום/מילות מפתח - לא קריטי, לא רע.
לאינדקס - חשוב, מומלץ.
15. גוגל מציגה בתוצאות שלה את תגית התיאור, על יאנדקס קשה להשפיע בצורה זו.
16. אם מקדמים ביטוי מסוים ביאנדקס, כל האתר נהנה, בגוגל - באופן רשמי - לא.
17. גוגל מצפה לטקסט ארוך עם אופטימיזציה קלה. יאנדקס מחפשת טקסט לעניין ללא אופטימיזציה.
18. גוגל נותנת דגש לקישור הראשון בכל דף, ליאנדקס לא משנה המיקום, אבל תוכן דף היעד קריטי, כמו שגוגל מתייחסת אליו תחת גוגל אדוורדס.
19. כמו על גוגל, גם על יאנדקס יש לרשתות החברתיות השפעה. יאנדקס מתעדף רשתות ברוסית (vk, mail.ru וכד').
20. הקידום SEO במנוע יאנדקס איטי יותר מגוגל.
21. מה לא לעשות לקידום אתרים ב Yandex:
א. להעמיס את הדף בפרסומות.
ב. קישורים נכנסים אוטומטים (כן, זה עדיין מקובל לסחור בהם ברוסיה)
ג. מאז דצמבר 2012 יאנדקס מתאים את עצמו למשתמשים מחוברים, אין סט תוצאות אחד וכיוון הקידום צריך להיות אישי.
ד. התמקדות ברשימת מילות מפתח מצומצמת לא תורמת לקידום ביאנדקס.

יאנדקס ואתרי מסחר / חנויות באינטרנט

בנובמבר 2011 יאנדקס השלימה את המהפך הטוטאלי לכיוון מכירות ואתרי מסחר. יש לה סט הוראות מפורטות לבעלי אתרים כאלה:
1. האתר צריך להיות ממותג, עם דרכי תקשורת וביקורות גולשים זמינות.
2. עיצוב ושימושיות משפיעים על ההחלטות של יאנדקס בדירוג אתרים.
3. יאנדקס מתעדפת אתרים עם מחיר הוגן.
4. ככל שיהיו לכם יותר אפשרויות תשלום ומשלוח - יאנדקס יעריך יותר את אתרכם.
5. יאנדקס מצפה ל https בדפי תשלום.
6. יאנדקס מעדיפה שימוש בכתובת אימייל תאגידי (ולא ג'ימייל וכד').
7. יאנדקס מזהה טלפון קווי ומצפה לפחות לאחד כזה בכל אתר מסחר.
8. הגעה לדף מוצר ב'עד שני קליקים'.
9. קוד HTML תקין ומאומת.
10. תוכן איכותי.

אתר מסחר שרוצה ללכת צעד קדימה ולהבטיח את איכות ה SEO שלו לאורך זמן (וזה דורש תחזוקה קבועה), רצוי שירשם תחילה ל'אינדקס מרקט': http://market.yandex.ru/

קידום ממומן (PPC) במנוע יאנדקס (http://advertising.yandex.com/)

YAN - Yandex Advertising Network היא רשת הפירסום הממומן של יאנדקס והיא המקבילה למערכת הפירסום PPC של פיסיבוק/גוגל אדוורדס. לפני כשנה הכניס שירות האימיילים/הרשת החברתית המתחרה של יאנדקס - Mail.ru מנוע חיפוש משלהם עם אפשרות פירסום PPC גם בו ואולם הנסיון, הותק והפתיחות למערב, הופכים את הפירסום הממומן ביאנדקס למשתלם, קל ואפקטיבי יותר.

ההבדלים הגדולים בין ה PPC של גוגל לזה של יאנדקס הם האפשרות לשלוט דרך יאנדקס ביותר פרמטרים כמו עלויות חודשיות/יומיות/פר מילה/מודעה וכד'; האפשרות להוסיף favicon שנוספה חלקית רק לאחרונה בגוגל; תמונת thumbnail; פירסום ברחבי הרשת של יאנדקס שכוללת רישום בעלי חנויות אופליין+אונליין, מפות, חיפוש תמונות, שירותי דוא"ל, אינדקס האתרים ועוד.

לעצות, ייעוץ ושירות קידום במנוע החיפוש יאנדקס / Yandex, דברו איתי >>

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה לעשות עם סיומת פורנו ואיך זה קשור למותג שלך XXX

השקת מערכת פירסום במנוע החיפוש של מייקרוסופט

היתרונות של קידום אתרים אורגני לעסקים במצב מלחמה