YANDEX קידום אתרים SEO ביאנדקס - 11 טיפים לשנת 2022

אם בעבר קידום אתרים SEO היה מותרות באופן כללי ובגוגל בפרט, כיום ידוע שאי אפשר גם לוותר על מנועי הלווין - אותם מנועי חיפוש שהם ה'גוגל' המקומי - ביידו באסיה, יאנדקס במדינות הבלקן.

קהל היעד שאפשר למצוא ב YANDEX

אז כאמור, קהל היעד העיקרי של מנוע החיפוש יאנדקס עליו ניתן מספר טיפים מהותיים לקידום SEO, הוא המשתמשים הרבים מרוסיה, אוקראינה ומדינות בלקניות נוספות, כשלרשותו גם MAIL.RU וגוגל-רוסיה, אבל בהפרש ניכר מאחור.

למשווקים בישראל, באינטרנט הישראלי לקהל ישראלי, כדאי כמובן לקחת בחשבון גם את יאנדקס/YANDEX מכמה סיבות:

א. יאנדקס בונה אקו סיסטם מלא גם בישראל - עם אפליקציית דלי, עם יאנגו להזמנת מונית ועם מרכז פיתוח וחדשנות שוקק בישראל. 

ב. דוברי רוסית, יוצאי מדינות בלקניות וצאצאים לשכאלה, עדיין מחפשים במנוע החיפוש YANDEX/יאנדקס בעברית ורוסית (!).

קידום אתרים ביאנדקס 2022 - YANDEX SEO
קידום אתרים ביאנדקס 2022 - YANDEX SEO

קידום אתרים ביאנדקס - 10 טיפים שאתם חייבים להכיר:

1. תרגום ראוי לרוסית - אל תחפפו ובטח שאל תשתמשו במתרגם אוטומטי לטובת התוכן הכתוב באתרכם. יאנדקס הוא מנוע חיפוש רגיש לנושא והוא מצפה לדרג גבוה, אתרים עם שפה רוסית גבוהה ומדוייקת.

2. ברוסיה יש צנזורה חזקה - אם תחרגו ממנה, קרוב לודאי שסוכני ק.ג.ב לא ידפקו לכם על הדלת תוך שעה, אבל האתר לא ידורג גבוה.

3. גיל הדומיין מהווה עדיין משקל חשוב. וותק מנצח ברוסיה, באופליין ובאונליין.

4. רוסיה היא שטח ענק ומגוון, שימו לב לקידום לוקאלי, הוא משמעותי ומהותי במרחבים האדירים של רוסיה.

5. הקהל הרוסי שמצפה לקבל איכות, רוצה גם גיוון ושילוב של אמצעי חוזי - טקסט איכותי, וידאו שתול, תמונות, גרפים ואמצעי הסבר ויזואלים/קוליים נוספים.

6. יאנדקס/YANDEX הוא מנוע חיפוש שנותן ל SEO ON PAGE משקל כבד בשיקלול. זאת אומרת - הקפידו על תיוג נכון, עימוד טוב, כותרות מדוייקות והצהרות מתאימות בקוד.

7. שימרו על סטנדרטים - ייחוד משמעותי באינדוקס של יאנדקס לעומת גוגל, הוא הניסיון למצוא את ה'ממוצע' ולדרוש מאתרים להיות בטווח הזה. זה נכון לגבי מחירים, מלאי, כמות קישורים ועוד.

8. מהירות האתר ותאימות למובייל - כמו בגוגל - הפכו לשיקול מהותי בהחלטה עד כמה האתר מסוגל לתת לגולש את התשובה שהוא מחפש וכפועל יוצא - להופיע גבוה בתוצאות של יאנדקס בעקבות פעילות קידום אתרים אורגנית SEO.

9. ייחוד נוסף של יאנדקס, הוא החשיבות של הקיטלוג, כך שעמודי קטגוריות (שלפעמים בגוגל נתפסים יותר כמו 'עמודי דלת' כמעט פסולים), הינם בעלי חשיבות עצומה.

10. השתמשו בכלים של יאנדקס לבעלי אתרים (YANDEX WEBMASTERS ACCOUNT). הטיפים וההסתכלות של יאנדקס על האתר שלכם, מהותית להצלחת קידומו במנוע החיפוש החכם הזה.

11. הסירו 'פופ-אפים', יאנדקס הוא מנוע חיפוש שמביע יחס של ZERO TOLERANCE (מדיניות 'אפס סובלנות') כלפי חלונות קופצים ונסיונות להטות את הגולש למקומות שאליהם הוא לא התכוון להגיע.

לסיכום, סקרנו מעט יכולותיו והייחוד של מנוע החיפוש יאנדקס - YANDEX שמגיע אלינו מרוסיה והוא מיועד לקהל בלקני וישראלי כאחד. הכרתם מספר טיפים חשובים ועתה תוכלו גם אתם לוודא שאתם מבצעים תהליךם קידום אתרים (SEO) ביאנדקס 2022, בצורה המעודכנת ביותר.

(מאמר זה הינו הרחבה וריענון למאמר המוצלח שפורסם כאן לפני כעשור בנושא קידום אתרים לקהל דובר רוסית במנוע החיפוש יאנדקס)

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה לעשות עם סיומת פורנו ואיך זה קשור למותג שלך XXX

השקת מערכת פירסום במנוע החיפוש של מייקרוסופט

היתרונות של קידום אתרים אורגני לעסקים במצב מלחמה